צפון, מרכז ודרום: אלי אלקובי ממליץ על שלושה מסלולי אופניים יפים במיוחד

חופשת פסח היא זמן מעולה להוריד את האבק מהאופניים ולהתחיל לדווש. אלי אלקובי ממליץ על שלושה מסלולים, שיכולים להתאים כמעט לכל אחד מבחינת קרבה הביתה. 

צפון: ראש הנקרה ונהריה

מסלול רכיבה מדהים, כולו לאורך החוף בין נהריה לראש הנקרה. מדובר באחד ממסלולי הרכיבה היפים בארץ, שבו תוכלו לחזות במפרצים כחולים יפהפהיים ובריכות סלע תכולות עזות. המסלול באורך 14 ק"מ בכל כיוון, והוא מתחיל בטיילת של נהריה וממשיך לכיוון צפון, עד לרכס סולם שגולש למים של ראש הנקרה. המסלול קליל, מישורי וחלק מהמקטעים עוברים בדרך סלולה. חלקים אחרים דורשים רכיבה בשביל עפר, כדאי להיות מוכנים להתלכלך מעט. תמיד אפשר לשטוף את עצמכם במים לאורך המסלול. 

מרכז: תל אביב האורבנית

העיר שקיבלה את התואר "עיר האופניים" בהחלט מצדיקה אותו, והיא מתגאה ברשת שבילים עירונית שמתפרשת על 130 ק"מ. לאורך שדרות רוטשילד מתפרס המסלול הכי פופולרי בארץ, שבו תוכלו לראות את הסוס של מאיר דיזנגוף, את בית העצמאות, ואת בתי הבאוהאוס היפים של העיר הלבנה.

הפארקים העירוניים מלאים גם הם בשבילי אופניים, עם שביל אחד מושך במיוחד: פארק גני יהושע. במסלול שבילים לאורך הירקון עד הים, עם נקודות עצירה בגבעת ראש ציפור, בפארק הצפרות החדש, ביער בראשית, ליד האגם, בפינת החי בשכונת בבלי, בספורטק ובנמל העיר. 

גם בדרום העיר יש שבילים מעניינים. פארק החורשות, למשל, שהוא פארק טבע אקולוגי עם בריכה ביולוגית עם צמחייה ובעלי חיים במרכז. לאורך הפארק שביל אופניים קליל, וגם שביל סינגל אתגרי בחלק הצפוני של הפארק.

דרום: מכתש רמון

המרחבים המדבריים העצומים של אזור מכתש רמון מספקים חווית רכיבה עם מגוון נופים צבעוניים בגווני צהוב, חום וכתום. צבעים נוספים מצטרפים לחגיגה, עם גווני סגול, כחול, ירוק ואדום בגן לאומי צבעי מכתש רמון, היושב על אזור ששימש בעבר לכריית מחצבים.

את כל היופי הזה ועוד תוכלו לראות תוך כדי רכיבה בסינגל צבעי הרמון, שאורכו 18 ק”מ. המסלול המעגלי מתחיל בחניון בארות ומתאים לרוכבים מנוסים, הודות לריבוי העליות והירידות, שדורשות לא מעט מאמץ. הטיפוס ברכס יחשוף אתכם לנוף מהפנט ולתצפית על המכרה הגדול על שלל שכבות הסלע היפהפיות שלו, שם כדאי לעצור להתרעננות ולהפסקת קפה.

לרוכבים הלא מנוסים יש חלופה גם כן – שני מסלולים משפחתיים שיוצאים מאותו חניון. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות