אלי אלקובי: כך תבחרו אופני כביש המתאימים לכם

כבר החלטתם שאתם מעוניינים ברכישת אופניים ואתם מתחילים להתמיד ברכיבה. מה עכשיו? איך מוצאים את הציוד המתאים, כשבראש ובראשונה צריך לבחור אופני כביש? אלי אלקובי עם התשובות.

מאיפה מתחילים?

בעבר הבחירה באופני כביש הייתה פשוטה. כמעט כל האופניים בשוק היו זהים, עם הבדלים קטנים באיכות ומשקל. היום אופני הכביש הפכו למקצועיים יותר, והמבחר גדל. מדובר ביתרון, משום שכעת ניתן להתאים את האופניים לתקציב הרוכב ולסגנונו. 

מידה וגודל שלדה

המידות של אופני הכבש מדויקות יותר מאלו של אופני ההרים. בטווח בן 1.60 ועד 1.86 מטרים יש 5 מידות באופני כביש. מאחר ורוכב כביש מקובע באותה תנוחת רכיבה לאורך זמן רב ולמרחק גדול, יש צורך בהתאמה מרבית כדי לשמור על שלמות הגוף בעת מאמץ, לשיפור הנוחות, וגם למען השליטה וביצועי האופניים במהירות גבוהה.

שלדות אופניים מיוצרות לפי מידת גודל כדי שיוכלו להתאים לגובה הרוכב. לכל קטגוריית רכיבה יש דיוקים ושינויים קלים הנגזרים מאופן השימוש באופניים.

סוגי אופני כביש

באופן מפתיע, הבחירה באופניים הנכוני לא מסתכמת רק באופני כביש/ אופני הרים. יש צורך להתאים את אופי הכביש לשימוש שיעשה בהם. 

אופני נוחות/מרחקים: יתאימו לרוכבים החפצים בנוחות גבוהה בעת רכיבה, גם אם הדבר בא על חשבון מהירות האופניים במישור ובעליות.

אופני ספרינטים וטיפוס: כל ייעודם של אופני בסגנון זה הוא לרכוב חזק ומהר. אופניים בסגנון זה מתאימים לרוכבים החפצים באופניים קלים.

אופני אירו: אופניים אלו מהירים במישור, בזכות פילוח יעיל יותר של הרוח, ושוקלים כמה מאות גרמים יותר מאשר אופני ספרינטים וטיפוס. אופניים בסגנון זה יתאימו לכל רוכב בקבוצה חובבנית או מקצועית, שרוצה לשלב יעילות דיווש בעליות עם מהירות מקסימלית במישור. 

אופני טריאתלון: אופניים שנועדו להשיג זמן מהיר ככל האפשר ברכיבה כנגד השעון. 

אופני תיור: אופני כביש בהם תנוחת הרכיבה זקופה. אופניים אלו נועדו לרוכבים שרוצים לרכוב בכביש למרחק עם ציוד.

אופני סינגל ספיד/פיקסי: אופני כביש מינימליסטיים עם הילוך בודד. נועדו לרוכבים עירוניים החפצים בכלי פשוט, וזול לתחזוקה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות