מסלולי אופניים בדרום אדום: ההמלצות של אלי אלקובי

חודש פברואר מסמל בדיוק את התקופה של פריחת הכלניות בדרום הארץ, ואין כמו מסלול בטבע במלוא תפארתו. אחרי סגר ארוך במיוחד, זה הזמן לצאת להתאוורר ולצפות בכלניות שצמחו השנה בכמות גדולה מהרגיל.

בקיבוץ בארי ניתן למצוא מגוון רחב של מסלולים, וכולם עוברים בשדות הפתוחים, מלאי מרבדי הפרחים. הקרקע באזור לרוב חולית ונטולת אבנים וסלעים, תנאים שיעניקו לרוכבים חוויית רכיבה נעימה וזורמת. מלבד זאת, אדמת הלס המאפיינת את הדרום אנה סופחת נוזלים. משמעות הדבר היא שניתן לרכוב באזור כמעט בכל מזג אוויר, משום שהאדמה לא מכוסה בוץ.

המסלול הכתום בבארי 

המסלול הכתום הוא מסלול הרכיבה הבסיסי ביותר בבארי, ואורכו 9 ק"מ. זהו מסלול סינגל, כלומר, המסלול מיועד בעיקר לרוכבים חדשים שרוצים להתרגל לרכיבה על שביל צר. מלבד השדות הירוקים הזרועים בנקודות אדומות, במסלול הכתום עוברים בקרבת רמפת פריקת טנקים.

המסלול הכחול בבארי

גם מסלול זה מסתכם ב-9 ק"מ של רכיבה, אך הוא מיועד לרוכבים ברמה בינונית. המסלול מתחיל מצומת בארי מערבה על כבישי הביטחון לכוון נחביר. במהלך הדיווש מגיעים לתצפית במכרות הגופרית, ובין לבין עוברים ליד ובתוך מחסני תחמושת עזובים. בדרך חזרה לכיוון בארי, הרכיבה חוצה דרך חורשות אקליפטוס.

המסלול האדום בבארי

זהו המסלול הקשה ביותר שיש לקיבוץ בארי להציע, אורכו 23 ק"מ והוא מיועד לרוכבים מיומנים ברמה גבוהה, שכן הוא כולל כמה קטעים טכניים ארוכים וקשים ומעברי מכשולים בתוך היער. בדרך זו עוברים בין חלקות האגבות שנותרו מגידול ליצור חבלי סיזל. עוד חלקי טבע שנגלים לעינינו במסלול זה הם חורשת האורנים ומכרות הגופרית, ששימשו את מתיישבי הקיבוץ בזמן מלחמת העצמאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות